ΗΜΕΡΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ 21 Ιουνίου 2022

Την Τρίτη 21 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η Ημέρα Ευαισθητοποίησης και πολλοί επισκέπτες παρακολούθησαν τις δράσεις του σχολείου και τα έργα των projects με αποκορύφωμα τη παράσταση του ΕΠΑΚ με εμψυχωτές : τον Στάθη Γράψα και την Ιωάννα Μήτσικα.

Πρόγραμμα:

  • Καλωσόρισμα
  • Παρουσίαση των φετινών δράσεων & διακρίσεων των μαθητών μας
  • Παρουσίαση των projects που έγιναν κατά τη διάρκεια της χρονιάς

1. ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ- ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΖΩΗΣ

Στο διαθεματικό σχέδιο δράσης (project) με τίτλο «Περιοδικό- Ιστορίες Ζωής» συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Βασίλης Μέμος, Ευλαλία Τζένου και Κλαίρη- Θεοδώρα Κώστογλου. Το project είχε ως βασικό του άξονα τη δημιουργία αφηγήσεων ζωής με στόχο την έκφραση της βιωμένης εμπειρίας των εκπαιδευομένων αλλά και την αποτύπωση των παροντικών βιωμάτων του εγκλεισμού και της εκπαίδευση εντός ενός σχολείου που λειτουργεί μέσα σε ένα σωφρονιστικό ίδρυμα. Το διαθεματικό σχέδιο δράσης είχε ως θεωρητικές αναφορές  τη θεωρία των Ιστοριών Ζωής και τη Βιογραφική συνέντευξη. Βασικός στόχος ήταν η δημιουργία ενός Περιοδικού με το παραπάνω περιεχόμενο. Ο εκπαιδευτικός Βασίλης Μέμος μαζί με την υπόλοιπη ομάδα συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση του Περιοδικού.

2.Ταξιδεύοντας στον κόσμο

Το Project «Ταξιδεύοντας στον κόσμο» πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του σχολικού έτους 2021-2022 στο 3ο ΣΔΕ Διαβατών Θεσσαλονίκης. Αφορά μια δράση στην οποία οι εκπαιδευόμενοι σύμφωνα με τις γνώσεις τους, τις εμπειρίες τους ακόμα και την επιθυμία τους μόνο, επιλέγουν μια χώρα στην οποία θα ήθελαν να ταξιδέψουν. Ύστερα από την επιλογή, συλλέγονται πληροφορίες για την συγκεκριμένη χώρα. Οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν αρχικά αφορούν γενικές πληροφορίες για την χώρα, όπως τοποθεσία σε σχέση με τον παγκόσμιο χάρτη, έκταση, πληθυσμό, πρωτεύουσα της χώρας και ποια γλώσσα θεωρείται η επίσημη ομιλούμενη. Επιπλέον, ιστορικά στοιχεία, πορεία οικονομίας της χώρας, το εμπόριο, ο τουρισμός, η θρησκεία, η βιοποικιλότητα, τα αξιοθέατα, οι επίσημες γιορτές και η παραδοσιακή κουζίνα της κάθε χώρας, αποτέλεσαν το κυρίως  περιεχόμενο της κάθε παρουσίασης. Η διαδικασία υλοποίησης της δράσης ήταν η συλλογή των απαραίτητων πληροφοριών, από τον κάθε εκπαιδευόμενο, από το διαδίκτυο με την επιτήρηση και την βοήθεια από έναν εκπαιδευτικό της δράσης. Έπειτα, το πλήθος των πληροφοριών επιλέγονταν, ανάλογα με την επιθυμία παρουσίασης του κάθε  εκπαιδευομένου, διαμορφώνονταν και εισάγονταν στην εφαρμογή της παρουσίασης (Power Point) με την βοήθεια των εκπαιδευτικών. Με αυτήν την διαδικασία αναπτύσσεται η ενεργός συμμετοχή των εκπαιδευομένων,  καλλιεργείται η κριτική τους σκέψη καλώντας τους να επιλέξουν συγκεκριμένες και παράλληλα χρήσιμες πληροφορίες, που αφορούν μια χώρα. Τέλος, μέσα από την  διαδικασία της ψηφιακής διαμόρφωσης προάγεται η δημιουργικότητα του καθενός, όπως επίσης καλλιεργούνται και οι ψηφιακές του δεξιότητες.

Η δράση συντονίστηκε από τον εκπαιδευτικό του Αριθμητικού Γραμματισμού Μπουντουρόπουλο Νικόλαο και από την εκπαιδευτικό του Αισθητικού Γραμματισμού  Γιούργα Νικολέτα, του 3ου ΣΔΕ Διαβατών.

                                               

3.Οι ρίζες μου

Το διαθεματικό σχέδιο δράσης (project) «Οι ρίζες μου» πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2021-2022 στο 3ο ΣΔΕ Διαβατών Θεσσαλονίκης. Στο project συμμετείχαν μαθητές τόσο του Α΄ όσο και του Β΄ κύκλου σπουδών, οι οποίοι ήταν όλοι Αλβανικής καταγωγής. Βασικός άξονας του εν λόγω σχεδίου ήταν η συλλογή πληροφοριών από έντυπα και κυρίως ηλεκτρονικά μέσα που αφορούσαν στη χώρα της Αλβανίας από ποικίλες οπτικές. Πιο συγκεκριμένα, συνελέγησαν γενικές πληροφορίες για την τοποθεσία της χώρας σε σχέση με τον παγκόσμιο χάρτη, την έκταση,  τον πληθυσμό της, την επίσημη γλώσσα, την οικονομική πορεία, τη θρησκεία και την εκπαίδευση. Έγινε εκτενής αναφορά στον πολιτισμό της χώρας, με έμφαση στα ήθη και έθιμα, στις επίσημες γιορτές, στη μουσική, στα σημαντικότερα αξιοθέατα, στην παραδοσιακή κουζίνα, καθώς και σε σημαντικές προσωπικότητες. Επιπλέον, οι μαθητές δημιούργησαν μια ιστοριογραμμή στην οποία συνόψισαν τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα κάνοντας αναφορά κυρίως στη σύγχρονη ιστορία και, πιο ειδικά, στο θέμα της μετανάστευσης. Στο project συμπεριλαμβάνονται δύο μαγνητοφωνημένες συνεντεύξεις μαθητών, οι οποίοι αφηγούνται την δική τους περιπέτεια φυγής από τη χώρα. 

Το πλήθος των πληροφοριών που συνελέγησαν, διαμορφώθηκαν και εισήχθησαν στην εφαρμογή παρουσιάσεων  (MicrosoftPowerPoint) με την βοήθεια των εκπαιδευτικών. Μέσα από τη διαδικασία του project επιτεύχθηκε η δημιουργία μιας διαλεκτικής-δυναμικής σχέσης μεταξύ των μαθητών και ανάμεσαστους μαθητές και στον/στην εκπαιδευτικό. Επίσης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αυτενεργήσουν και να καλλιεργήσουν την πρωτοβουλία, την περιέργεια και τη δημιουργικότητάτους.

Η δράση συντονίστηκε από την εκπαιδευτικό του Κοινωνικού Γραμματισμού Μπουζίκα Αικατερίνη και από την εκπαιδευτικό του Αγγλικού Γραμματισμού Τσιώγκα Παρασκευή, του 3ου ΣΔΕ Διαβατών.

  • Εντυπώσεις μαθητών  Β΄ Κύκλου
  • Δημιουργική Γραφή στο σχολείο μας

Παρουσίαση του Εργαστηρίου  Προσωπικής Ανάπτυξης Κρατουμένων  (Work in Progress)

 με εμψυχωτές τους Στάθη Γράψα και Ιωάννα Μήτσικα

Σχετικοί σύνδεσμοι:

https://www.amna.gr/macedonia/article/655764/-Anases-grafis-apo-kratoumenous-ton-fulakon-Diabaton?fbclid=IwAR3cPDIZu1vHG1fAutX9VceFXr8J8vlZ5qy0169qb_kMHRO06_IOnjpt0z8

This entry was posted in Διαθεματικά Σχέδια Δράσης, Εργαστήρια, Ελεύθερη Έκφραση, Συνεργασίες, Χορός and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s