Θερινό Σχολείο 2018

geron

Το πρόγραμμα του Θερινού Σχολείου,με την εγκεκριμένη απόφαση υλοποίησης του Προγράμματος από τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς και Δια Βίου Μάθησης, έγινε σε συνεργασία με την ΑΡΣΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΝΕΩΝ
Πραγματοποιήθηκαν τα παρακάτω εργαστήρια :

1.ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
εκπαιδεύτρια : Παρασκευή Χατζηγεωργιάδου

Βασικός στόχος ήταν η δημιουργία, μέσα σε ένα σε πνεύμα ομαδικότητας, όπου θα καλλιεργηθούν γνωστικές και συναισθηματικές δεξιότητες. Ο στόχος ήταν διττός, αφενός η συγγραφή ενός σεναρίου από τους μαθητές (δημιουργική γραφή)και αφετέρου η δημιουργία μιας ολιγόλεπτης ταινίας ,όπου οι μαθητές υποδύθηκαν τους χαρακτήρες και εξοικει΄ωθηκαν με τις νέες τεχνολογίες (λογισμικά επεξεργασίας βίντεο).
Η διαδικασία συγγραφής του σεναρίου, η οποία περιλαμβάνει το θέμα, το είδος, την υπόθεση, τους χαρακτήρες, τον χώρο, τον χρόνο, τον τίτλο αλλά και η προσωποποίηση των ρόλων είναι μια δημιουργική διαδικασία κατά την οποία οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν ενεργά μεβιωματικό και αλληλεπιδραστικό τρόπο.
Δημιουργήθηκαν δύο ταινίες :
1.Το Όνειρο

Στα πλαίσια του θερινού σχολείου οι έγκλειστοι εκπαιδευόμενοι με πολύ μεράκι και φαντασία σχεδίασαν αυτό το εναλλακτικό 3d animation που καθηλώνει και προβληματίζει θέτοντας το ερώτημα: συγχώρεση ή τιμωρία;

2. Υποσχέσεις

Στα πλαίσια του θερινού σχολείου οι έγκλειστοι εκπαιδευόμενοι με πολύ μεράκι και φαντασία σχεδίασαν αυτό το 3d animation θέλοντας να στείλουν το δικό τους μήνυμα για το δικαίωμα της μάθησης.

2.Η Σιωπή Φιλοσοφία και γραφή
εκπαιδεύτρια : Σοφία Ελίζα Μπουράτση

sofia
Σκοπός του εργαστηρίου είναι να βοηθήσει τον κρατούμενο να νιώσει (ότι γίνεται αντιληπτός) περισσότερο ως ον/υποκείμενο και λιγότερο ως αντικείμενο μέσα στο πλαίσιο του απολυταρχικού θεσμού που είναι η φυλακή.
Στόχος μας είναι να επιτευχθεί η εκκίνηση μιας διαδικασίας που θα είναι ταυτόχρονα απαιτητική (το ίδιο το θέμα, αλλά και η δυσκολία της απόλυτης ελευθερίας του χαρτιού) και απελευθερωτική (δεν υπάρχει λάθος και σωστό ή άσχημο και όμορφο, ούτε ιεραρχία στα αποτελέσματα).

Μεθοδολογία Μετά από μαθήματα και αναγνώσεις φιλοσοφικών και λογοτεχνικών κειμένων σχετικά με τη Σιωπή (ή τη φωνή, που δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς σιωπή), γίνεται συζήτηση και ασκήσεις, οι συμμετέχοντες καλούνται στη συνέχεια να περιγράψουν ελεύθερα και γραπτά τη σιωπή (μέσα στη φυλακή, στην κοινωνία, ένα ιδανικό σιωπής, κλπ).

Δεν μας ενδιαφέρει η ορθογραφία ή η δομή των κειμένων, μας ενδιαφέρει να καταλάβουμε γιατί ένα κείμενο/μία έννοια μας αγγίζει, γιατί δεν ξεχνάμε μία σιωπή, γιατί κρατάμε μία σιωπή, τι μας μαθαίνει για τον συγγραφέα η επιλογή μίας λέξης.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα του εργαστηρίου: καταλήγουμε σε κείμενα με θέμα τη Σιωπή που θα διαβαστούν κατα τη διάρκεια μίας παρουσίασης που θα γίνει μέσα στο πλαίσιο του Θερινού σχολείου. Τα κείμενα του εργαστηρίου μπουρούν να αποτελέσουν το κεφάλαιο ενός βιβλίου που θα είχε 3 κεφάλαια : το Πρόσωπο (εργαστήριο του 2016 ΜΕΣΑ), η Ελευθερία (Θερινό σχολείο 2017), η Σιωπή (Θερινό σχολείο 2018) και εικονογράφηση από τα εργαστήρια performance του εικαστικού Αλέξανδρου Πλωμαρίτη.

gyn 1

3.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ «Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΜΕ ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΑ ΚΤΙΡΙΑ ΓΝΩΣΤΑ ΣΤΟ ΕΥΡΥ ΚΟΙΝΟ»

εκπαιδεύτρια:Γαλάτεια Αγαθαγγέλου

Με βάση την ιστορία της Θεσσαλονίκης και μερικά από τα πιο γνωστά μνημεία – κτίρια της, θα γίνει η κατασκευή ενός τρισδιάστατου μοντέλου περίπου σε μέγεθος Α2 ( μπορεί να γίνει και Α3 ). Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία μέσα από μια σύντομη παρουσίαση στον προβολέα να μάθουν την ιστορία της πόλης και έπειτα να ξεκινήσουν την κατασκευή. Η βάση θα είναι από «οντουλέ» χαρτόνι και θα αποτυπώνει με ένα αφαιρετικό σχήμα τον χάρτη της πόλης και το ανάγλυφο της. Τοποθετημένα επάνω θα είναι μερικά από τα πιο σημαντικά και γνωστά στο ευρύ κοινό κτίρια αλλά και μνημεία. Κατόπιν απλών οδηγιών κατασκευής , ο κάθε μαθητής θα κατασκευάσει με τα υλικά που θα έχει στη διάθεση του πρώτα απ’ όλα τη βάση και έπειτα ένα-ένα τα μνημεία/κτίρια που θα ολοκληρώνει το έργο του. Στο τέλος του προγράμματος ο κάθε συμμετέχων θα είναι σε θέση να παρουσιάσει τη δικιά του μακέτα ,που θα αντιπροσωπεύει την πόλη και τα αξιοθέατα της και όλα αυτά αποτυπωμένα σε συνδυασμό με την προσωπική σφραγίδα του καθενός.

4.ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΧΕΔΙΟΥ – ΜΙΚΡΟ ΣΤΕΝΣΙΛ
Εικονογραφημένες Ημερολογιακές Σημειώσεις

εκπαιδευτής: Γεώργιος Γεροντίδης

Εμβαθύνουμε στο θέμα του σχεδιασμού μιας εικόνας . Η εικονογράφηση ενός γεγονότος η ενός αντικείμενου μπορεί να γίνει ένα νέο μέσο επικοινωνίας .
Πως μπορεί ένα μικρο σχέδιο να γίνει σύμβολο και πως μπορεί μια ακολουθία συμβολών να μετατρέψει τον γραπτό λόγο σε ένα κείμενο φτιαγμένο από εικόνες μικρών σχεδίων . Ένας κώδικας από τα ιερογλυφικά στα σημερινά εικονίδια της ψηφιακής εποχής emoji ( picture + character)
Mεσο μιας αυτοσχέδιας τεχνικής στενσιλ θα προσπαθήσουμε να καταγράψουμε σε έναν τύπο ημερολογίου της εικόνες που εικονογραφούν την καθημερινότητα των συμμετεχόντων.
2. Στόχοι της συνάντησης
-Η κατανόηση της τεχνικής του μικρού στενσιλ
-Η δημιουργία αυτοσχέδιων εργαλείων που θα εξυπηρετεί την τεχνική που θα αναπτύξει ο καθένας
-Δημιουργία ημερολογιακών σημειώσεων που στην συνέχεια η στο μέλλον μπορούν να εκδοθούν σε ένα βιβλίο η ένα ημερολόγιο
-Εξάσκηση στο άμεσο σχεδιασμό και σχεδόν της χειρουργικής ακρίβειας που χρειάζεται η τεχνική αυτή
-Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικής έκφρασης και η σύνδεση του επιλεγμένου έργο με την πραγματικότητα της καθημερινής ζωής

5.ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ
εκπαιδεύτρια: Παρασκευή Χατζηγεωργιάδου

Οι εκπαιδευόμενοι του 3ου Σ.Δ.Ε. Θεσσαλονίκης, χρησιμοποιώντας διάφορες εικόνες από το διαδίκτυο και παίζοντας με το «σύννεφο λέξεων», δημιούργησαν – σχεδίασαν διάφορες εικόνες.
Καλλιεργήθηκαν η δημιουργική γραφή, (οι μαθητές μετάφεραν τις σκέψεις τους στο χαρτί), η εικαστική φαντασία (έδωσαν μορφή και στυλ στην οπτικοποίηση των λέξεων για την καλύτερη αισθητική της εικόνας) και η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες (χρήση λογισμικών όπως word cloud creator και Photoshop).

6.Εργαστήριο Αφήγησης και Θεατρικού Αυτοσχεδιασμού
εκπαιδεύτρια: Ιωάννα Μήτσικα

Με αφετηρία δικές μας ιστορίες και εμπειρίες της καθημερινότητας, χρησιμοποιούμε τις τεχνικές της αφήγησης, του αυτοσχεδιασμού και του θεατρικού παιχνιδιού, για να «μυθοποιήσουμε»τα γεγονότα και να απομυθοποιήσουμε την πραγματικότητα.
Ένα Εργαστήριο για το πώς μπορούμε να μεταμορφώσουμε το πραγματικό και το καθημερινό.
Στο Εργαστήριο θα χρησιμοποιήσουμε στοιχεία Σωματικού Θεάτρου, Κίνησης και Δημιουργικής Γραφής, με απώτερο στόχο την ενεργοποίηση των εκφραστικών μας μέσων και της φαντασίας μας, μέσα από τη δουλειά σε ομάδα και σε ζευγάρια.

Οι εκπαιδευόμενοι δημιουργήσαν ενα θεατρικό κείμενο που το δραματοποίησαν με τίτλο: Όλοι ερχόμαστε από μακριά

misi 3misi2mitsika

7. Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής. «Η τέχνη της γραφής: ο συγγραφέας γεννιέται ή γίνεται;»
εκπαιδεύτρια: Ελένη Γρομπανοπούλου

Στο εργαστήρι δημιουργικής γραφής θα μάθουμε στους μαθητές μας, πως οργανώνεται η πλοκή μιας ιστορίας και θα παρατηρήσουμε πως μεταβάλλεται η αφήγηση όταν αλλάζει η οπτική γωνία, ο χρόνος, ο τόπος και ιδιαίτερα η πρόθεσή μας. Θα ασχοληθούμε με λογοτεχνικά κείμενα που έχουν βασικό συστατικό τους το χιούμορ, την ειρωνεία, την αλληγορία, την αληθοφάνεια. Θα μάθουμε τους χρυσούς κανόνες της συγγραφής, αλλά θα προσπαθήσουμε και να τους ξεχάσουμε για να αυτοσχεδιάσουμε και να βρούμε το δικό μας προσωπικό στιλ.
Ασφαλώς θα λάβουμε υπόψη μας τις ιδιομορφίες της ομάδας, όπως γλωσσικές και πολιτισμικές. Τα κείμενα που θα παραχθούν κατά την διάρκεια του εργαστηρίου θα συμπεριληφθούν σε ένα βιβλίο, το οποίο θα εκδοθεί μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων. Η έκδοση του βιβλίου θα περιλαμβάνει ανάλογο μάθημα που θα δίνει πληροφορίες για την διαδικασία έκδοσης, όπως τυπογραφείο, εκδοτικοί οίκοι, διανομή και επικοινωνία.

This entry was posted in Ανακοινώσεις, Βιντεάκια, Εκθέσεις έργων, Ελεύθερη Έκφραση, Ζωγραφική, Θέατρο, Κατασκευές, Προγράμματα, Ποίηση, Συνεργασίες, Σκέψεις μαθητών-κρατουμένων, Το σχολείο, θερινό σχολείο. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s