Στο πλαίσιο του εργαστηρίου για τη γλώσσα προγραμματισμού Logo, την προηγούμενη εβδομάδα παρουσίασα στο Α1 μια νέα δραστηριότητα. Ζητούμενο ήταν να προγραμματίσουν το σήμα της ανακύκλωσης (βλ. παραπάνω). Όταν τους ρώτησα τι συμβολίζει, επικράτησε σιωπή. Παραξενεύτηκα. «Μα κανένας να μην ξέρει;». Όταν ανέφερα ότι συμβολίζει την ανακύκλωση διαπίστωσα ότι δεν γνώριζαν τη σημασία της λέξης. Γλωσσική ή μη η άγνοια, νομίζω το πρώτο βήμα έγινε. Σήμερα κάποιος εκπαιδευόμενος του Λυκείου ανέφερε πως συμβολίζει την ανακύκλωση μπαταριών και πως το σήμα για τις συσκευές ήταν άλλο.
Επιστροφή στο γραμματισμό μας όμως. Η πρώτη εντύπωση των εκπαιδευομένων ήταν πως το σήμα ήταν πολύ δύσκολο και πως δεν θα κατάφερναν με τίποτα να γράψουν εντολές ώστε να σχηματιστεί. Συμφώνησα μαζί τους για τη δυσκολία, αλλά τους εξήγησα πως σε τέτοιες περιπτώσεις, που το μεγάλο πρόβλημα μοιάζει αδύνατο να λυθεί, το σπάμε σε επιμέρους, μικρότερα, εύκολα προβλήματα και λύνουμε αυτά ένα-ένα. Κατόπιν τα συνθέτουμε όλα μαζί στο αρχικό.
Η προσέγγιση ήταν η εξής:
- δημιουργία ενός βέλους (arrow)
- χρωματισμός του βέλους (paintarrow)
- δημιουργία τρισδιάστατης εντύπωσης (makelook3d)
- χρωματισμός του εμπρός μέρους του βέλους για πιο ρεαλιστική απεικόνιση (paintfrontarrow)
- θέση έναρξης δημιουργίας του επόμενου βέλους (gotonextarrow)
- σύνθεση των επιμέρους
Στις επόμενες φωτογραφίες μπορείτε να δείτε τις σχετικές εντολές LOGO και το τελικό αποτέλεσμα στην οθόνη του Η/Υ: